Skip navigation

 

Dyson.hu Értékesítési feltételek

Ez az oldal a rajta kifejezetten hivatkozott dokumentumokkal együtt információt nyújt rólunk és azokról a jogi feltételekről (feltételek), amelyek a weboldalunkon (honlapunkon) felsorolt termékeket (termékek) értékesítésére vonatkoznak.

A jelen feltételek az összes olyan termékértékesítésre (a továbbiakban: szerződésre) vonatkoznak, amelyek köztünk és Ön között létrejönnek. Kérjük, olvassa el figyelmesen ezeket a feltételeket, és győződjön meg arról, hogy megértette őket, mielőtt honlapunkról terméket rendelne. Felhívjuk figyelmét, hogy termékeink megrendelésével elfogadja, hogy a jelen feltételek és az azokban kifejezetten hivatkozott egyéb dokumentumok kötelező érvényűek Önre nézve.

A megrendelés leadása előtt meg kell erősítenie, hogy elfogadja a jelen feltételeket. Amennyiben úgy dönt, hogy nem fogadja el a jelen feltételeket, nem fog tudni terméket rendelni honlapunkról. A jelen dokumentumot érdemes kinyomtatnia vagy a számítógépére mentenie, hogy kéznél legyen, ha a jövőben szüksége lenne rá.

1. Információ rólunk

1.1 A www.dyson.hu weboldalt a Dyson Technology BV üzemelteti, amely egy Hollandiában bejegyzett gazdasági társaság. Cégjegyzékszámunk (KvK-nyilvántartás): 80177565, székhelyünk: De Ruijterkade 139, Amsterdam, 1011 AC, Hollandia.

1.2 Ha kapcsolatba szeretne lépni velünk, kérjük, tekintse meg Kapcsolat oldalunkat.

> Vissza az oldal tetejére

2. Termékeink és honlapunk használata

2.1 A honlapunkon található termékeket ábrázoló képek csak illusztrációs célokat szolgálnak. Bár mindent megtettünk a színek pontos megjelenítése érdekében, nem tudjuk garantálni, hogy a számítógépén megjelenő színek megegyeznek a termékeink színével. Az Ön által választott termékek némileg eltérhetnek ezektől a képektől.

2.2 Bár mindent megtettünk a lehető legnagyobb pontosság érdekében, a honlapunkon feltüntetett méretekre, súlyokra, kapacitásokra és egyéb mérhető technikai jellemzőknél 2%-os eltéréssel kell számolni.

2.3 A termékek csomagolása eltérhet a honlapunkon szereplő képeken láthatótól.

2.4 A termékek honlapunkon történő bemutatása minden esetben tájékoztató jellegű, és mindaddig nem vagyunk kötelesek adásvételi szerződést kötni ezen árukra vonatkozóan, amíg a rendelést az 5.3. pontban meghatározottak szerint írásban meg nem erősítjük a rendelés visszaigazolásával. A honlapunkon feltüntetett összes termék a készlet erejéig elérhető. Ha az Ön által megrendelt termék(ek) nem áll(nak) rendelkezésre, erről e-mailben a lehető leghamarabb értesítjük, és rendelését nem rögzítjük.

2.5 Ez a honlap az alkalmazandó jogszabályok szerint fogyasztónak minősülő magánszemélyek számára történő termékértékesítésre szolgál. Kizárólag ilyen jellegű vásárlások bonyolíthatók és teljesíthetők a dyson.hu-n keresztül. Áfaköteles vállalkozások vagy magánszemélyek (üzleti minőségükben eljárva) nem vásárolhatnak Dyson termékeket a dyson.hu weboldalon keresztül. Ha vállalkozásként vagy üzleti minőségében eljárva szeretne megrendelést leadni, akkor ezt a következőképpen teheti meg:

> Vissza az oldal tetejére

3. Hogyan használjuk fel személyes adatait

3.1 Személyes adatait kizárólag az  Adatvédelmi szabályzatunkkal összhangban használjuk fel. Kérjük, szánjon időt ennek elolvasására, mivel fontos, Önre vonatkozó információkat tartalmaz. 

4. Fogyasztói jogok

A 2.5. pont sérelme nélkül a 4. pont csak akkor vonatkozik Önre, ha Ön fogyasztó.

4.1 Ha Ön fogyasztó, csak akkor vásárolhat terméket a honlapunkon, ha betöltötte a 18. életévét.

4.2 Fogyasztóként jogszabályokban foglalt jogai vannak a hibás vagy a termékleírásnak nem megfelelő termékekre vonatkozóan. A jelen feltételek egyetlen rendelkezése sem befolyásolja ezeket a jogszabályok által biztosított jogokat.

4.3 A Dyson Technology B.V. mint eladó felelős a weboldalon keresztül értékesített hibás termékekért. A jogszabályokban biztosított kellékszavatossági jogokon túlmenően a Dyson kereskedelmi jótállást („Dyson-jótállás”) nyújt, amelynek feltételeit a 16. pont részletezi.

4.4 A kellékszavatosságra, termékszavatosságra, valamint a kötelező jótállásra vonatkozó részletes információkat a 17. pont tartalmazza.

4.5 A Dyson Technology B.V. nem csatlakozott semmilyen magyarországi fogyasztói magatartási kódexhez.

> Vissza az oldal tetejére

5. A szerződés létrejötte Ön és a Dyson között

5.1 Azzal, hogy fizetéskor bejelöli az „Elfogadom a szerződési feltételeket” jelölőnégyzetet a rendelési folyamat során, Ön jelzi, hogy elfogadja a jelen értékesítési feltételeket. Tudomásul veszi, hogy a szerződés megkötéséhez a rendelési folyamat összes szakaszát teljesítenie kell. Tudomásul veszi továbbá, hogy felelős a rendelési folyamat során megadott adatok teljességéért és pontosságáért. Megrendelési folyamatunk lehetővé teszi, hogy a megrendelés elküldése előtt manuálisan ellenőrizze és módosítsa az esetleges hibákat. Kérjük, a rendelési folyamat minden egyes oldalán szánjon időt az adatok elolvasására és ellenőrzésére. Ha valamelyik oldal tartalmával nem ért egyet, térjen vissza a megrendelési folyamat előző oldalára, vagy kezdje elölről a megrendelést.

5.2 A megrendelés leadása után e-mailt fog kapni tőlünk, amelyben visszaigazoljuk, hogy megkaptuk a rendelését. Ez azonban nem jelenti azt, hogy megrendelését elfogadtuk. Megrendelése elfogadására az alábbi 5.3. pontban leírtak szerint kerül sor.

5.3 Az elfogadás tényét olyan e-mail küldésével erősítjük meg, amelyben visszaigazoljuk, hogy a termékeket átadtuk szállításra (szállítási értesítés). A szerződés közöttünk csak akkor jön létre, amikor elküldjük Önnek a megerősítést, hogy a termékeket átadtuk szállításra. A szerződésre a jelen Általános Szerződési Feltételek magyar nyelvű, a megrendelés időpontjában hatályos változata az irányadó.

5.4 Ha nem áll módunkban egy terméket értékesíteni – például azért, mert az adott termék nincs raktáron vagy már nem áll rendelkezésre, vagy mert az alábbi 9.5. pontban említettek szerint a honlapunkon szereplő ár hibás – erről e-mailben tájékoztatjuk Önt, és rendelését nem rögzítjük. Amennyiben már kifizette a termékek vételárát, a lehető leghamarabb visszatérítjük Önnek a teljes összeget.

5.5 Ön beleegyezik abba, hogy a szerződés megkötése során távolsági kommunikációs eszközöket használjon. A szerződés megkötésével kapcsolatban a távolsági kommunikációs eszközök használata során felmerülő költségeket (az internetkapcsolat költségei, telefonhívások költségei) Ön viseli, és ezek a költségek nem térhetnek el az alapdíjtól.

5.6 A szerződés nem minősül a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:7. § (3) bekezdésében meghatározott írásbeli megállapodásnak.

5.7 Hacsak Ön nem mondja fel a szerződést, a jelen szerződés akkor szűnik meg, amikor a termékeket az Ön által megadott címre kiszállítjuk, és a teljes összeg – beleértve az összes vonatkozó szállítási költséget is – beérkezett hozzánk, amelyek közül a későbbi időpontot kell figyelembe venni.

> Vissza az oldal tetejére

6. A vásárlástól való elállás joga és a kifizetett vételi ár visszatérítéséhez való jog

A 2.5. pont sérelme nélkül a 6. pont csak akkor vonatkozik Önre, ha Ön fogyasztó.

6.1 Ha Ön fogyasztó, az alábbi 6.3. pontban meghatározott időtartamig jogosult a vásárlási szerződés felmondására. Ez azt jelenti, hogy ezen időszak alatt, amennyiben meggondolja magát, vagy bármilyen más okból úgy dönt, hogy nem kívánja megtartani a terméket, értesíthet minket a szerződés felmondásáról, és visszakapja a kifizetett vételárat.

6.2 A szerződéstől való elállási joga attól az időponttól érvényes, amikor értesítjük a szállításra való átadásról, vagyis amikor létrejött közöttünk a szerződés. Amennyiben a termék(ek) már kiszállításra került(ek), akkor a termék(ek) átvételének napjától számítva 14 nap áll rendelkezésére, hogy elálljon a vásárlástól. Amennyiben a szerződés tárgya több, Ön által egyetlen rendelésben megrendelt és külön-külön szállított termék, a 14 napos határidő azon a napon veszi kezdetét, amikor Ön vagy egy, a fuvarozótól eltérő és Ön által megjelölt harmadik fél fizikailag átveszi az utolsó terméket. Amennyiben a szerződés tárgya egy több tételből vagy darabból álló termék szállítása, a 14 napos elállási időszak azon a napon veszi kezdetét, amikor Ön vagy egy, a fuvarozótól eltérő és Ön által megjelölt harmadik fél fizikailag átveszi az utolsó tételt vagy darabot.

Ezen túlmenően a Dyson elállási feltételei értelmében önkéntesen 30 napra hosszabbítjuk meg az elállási időszakot, amely attól a naptól kezdődik, amikor átveszi a termék(ek)et.

6.3 A szerződéstől bármely, hozzánk intézett egyértelmű nyilatkozattal elállhat, ha a „Kapcsolat” részben található elérhetőségek bármelyikén keresztül kapcsolatba lép ügyfélszolgálatunkkal. Levelet is küldhet nekünk a következő címre: Dyson Technology BV, De Ruijterkade 139, 1011 AC, Amsterdam, Hollandia, és/vagy elküldheti nekünk az itt található elállási nyilatkozatot.

Javasolt saját célra megőriznie az elállási értesítés egy példányát. Az elállás attól a naptól lép hatályba, amikor felvette velünk a kapcsolatot.

6.4 Ha él a vásárlástól való elállás jogával, akkor visszatérítjük Önnek a termék(ek) vételárát és az esetlegesen felszámított szállítási díjat. Az Önt megillető visszatérítést a lehető leghamarabb feldolgozzuk, de minden esetben:

a) 14 napon belül attól a naptól számítva, amikor értesülünk a szerződéstől való elállására vonatkozó döntéséről; de 
 
 b) amennyiben kiszállításra került valamilyen áru, csak abban az esetben, ha visszaküldi ezeket az árukat, vagy bizonyítékot mutat be arról, hogy azokat feladta nekünk.

6.5 A termékeket az elállásról szóló értesítés kézbesítésétől számított 14 naptári napon belül kell visszaküldenie nekünk az általunk biztosított előre fizetett címke használatával, ügyelve arra, hogy a postai feladásról legyen igazolása. Környezetvédelmi, egészségügyi és biztonsági okokból mindig törekedjen arra, hogy az árut az eredeti csomagolásában küldje vissza. Felhívjuk figyelmét, hogy ha nem csomagolja be megfelelően az árut a szállítás közbeni sérülések megelőzése érdekében, vagy ha az áru értéke csökken az áru jellegének, jellemzőinek és működésének megismeréséhez nem szükséges módon történő kezelésének következtében, akkor az áru értékének csökkenése miatt kártérítésre vagy a visszatérített összeg csökkentésére tarthatunk igényt. Ellenkező esetben az áru ép állapotban történő átvételekor a teljes vételárat visszatérítjük az eredetileg a vásárláshoz használt bankkártyára vagy fizetési módon. Az áruk visszaküldési címe: Kuehne + Nagel (AG & Co.) KG, Hamburger Straße 40, 47229 Duisburg, Németország.

6.6 Az elálláshoz való jogára vonatkozó információkat és a jog gyakorlására vonatkozó magyarázatot a szállítási visszaigazolás tartalmazza.

> Vissza az oldal tetejére

7. Kiszállítás

7.1 A dyson.hu weboldalon keresztül vásárolt termékek csak Magyarország területén található szállítási címekre szállíthatók.

7.2 Megrendelését a feladási visszaigazolásban megadott becsült szállítási határidőre (és adott esetben időintervallumra) teljesítjük, kivéve, ha saját hatáskörünkön kívül eső esemény következik be. Ez általában 48 és 72 óra (2–3 munkanap) között szokott megtörténni, amennyiben a megrendelést közép-európai idő szerint du. 2 óra előtt adja le. Amennyiben hatáskörünkön kívül eső esemény miatt nem tudjuk teljesíteni a becsült szállítási határidőn belüli kézbesítést, akkor felvesszük Önnel a kapcsolatot a módosított becsült szállítási határidővel kapcsolatban.

7.3 A kiszállítás akkor teljesül, ha a termék(ek)et kézbesítjük az Ön által megadott címre.

7.4 A termékekért a kiszállítás megvalósulásától kezdődően Ön felel.

7.5 A termékek az Ön tulajdonát képezik, amint a teljes összeg, beleértve az összes vonatkozó szállítási költséget is, beérkezett hozzánk.

7.6 Ha régi készülékének újrahasznosítására kért minket, kérjük, gondoskodjon arról, hogy az megfelelően legyen becsomagolva a visszavételhez, és tartsa be a megadott szállítási utasításokat. Amennyiben a készüléket újrahasznosításra visszavettük, már nem áll módunkban visszaszolgáltatni.

> Vissza az oldal tetejére

8. Szállítási költségek

8.1 A dyson.hu-n keresztül vásárolt termékek kiszállítása ingyenes.

> Vissza az oldal tetejére

9. Árak

9.1 A termékek árai a honlapunkon időről időre feltüntetett árak szerint alakulnak. Minden észszerű erőfeszítést megteszünk annak érdekében, hogy a termékek árai a közzététel időpontjában helytállóak legyenek. Ha ennek ellenére hibát fedez fel az Ön által megrendelt termék(ek) árában, kérjük, olvassa el az alábbi 9.5. pontot arról, hogy ilyenkor mi történik.

9.2 A termékeink árai időről időre változhatnak, de a változások a szállítási visszaigazolással megerősített megrendeléseket nem érintik.

9.3 A termék ára tartalmazza a mindenkor hatályos magyarországi áfa mértékét. 

9.4 A termék ára nem tartalmazza az esetlegesen felmerülő szállítási díjakat.

9.5 Honlapunkon számos termék szerepel. Mindig előfordulhat, hogy észszerű erőfeszítéseink ellenére a honlapunkon található termékek némelyike hibásan van beárazva. Ha nyilvánvaló hibát fedezünk fel a termékek árában, tájékoztatjuk Önt erről a hibáról, és lehetőséget adunk Önnek arra, hogy a helyes áron folytassa a termék megvásárlását, vagy törölje rendelését. Addig nem dolgozzuk fel megrendelését, amíg nem rendelkezett ezzel kapcsolatban. Amennyiben nem tudjuk felvenni Önnel a kapcsolatot a rendelési folyamat során megadott elérhetőségeken, a megrendelést töröltnek tekintjük, és erről írásban értesítjük. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben az árfeltüntetési hiba nyilvánvaló és félreérthetetlen, és Ön észszerűen felismerhette volna, hogy téves árfeltüntetésről van szó, nem vagyunk kötelesek a termékeket a téves (alacsonyabb) áron biztosítani Önnek.

> Vissza az oldal tetejére

10. Fizetés

10.1 A fizetés az alábbi lehetőségek valamelyikével teljesítendő: Mastercard, Visa vagy American Express. A termékek és az összes vonatkozó szállítási díj kifizetése előre történik.

10.2 Amennyiben az ügyfélszolgálatunkkal való kapcsolatfelvétel útján ad le megrendelést, a fizetést a fizetési hivatkozást is tartalmazó megrendelési összefoglaló megérkezésétől számított 30 napon belül kell teljesítenie. Amennyiben nem teljesíti a kifizetést a fenti időtartamon belül, megrendelése törlésre kerül, és új megrendelést kell leadnia, ha továbbra is szeretne tőlünk terméket vásárolni.

> Vissza az oldal tetejére

11. Kötelezettségeink

A 2.5. pont sérelme nélkül a 11. pont csak akkor vonatkozik Önre, ha Ön fogyasztó.

11.1 A Dyson szelektív forgalmazási rendszert működtet, és ilyeténképpen a dyson.hu-n keresztül kizárólag háztartási vagy magáncélú használatra szállítunk termékeket. Ön vállalja, hogy a terméket nem használja kereskedelmi, üzleti vagy viszonteladási célra, és nem vállalunk felelősséget Ön felé semmilyen elmaradt haszonért, üzletvesztésért, üzleti tevékenység kieséséért vagy üzleti lehetőség elvesztéséért.

> Vissza az oldal tetejére

12. Megfelelőség hiánya vagy hibás termék esetén felmerülő jogok

A 2.5. pont sérelme nélkül a 12. pont csak akkor vonatkozik Önre, ha Ön fogyasztó. 

A hibás teljesítésből eredő jogokkal kapcsolatos kölcsönös jogainkat és kötelezettségeinket a vonatkozó általánosan kötelező erejű jogi előírások (különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és a 45/2014. (II. 26.), a fogyasztókkal kötött szerződések részletes szabályairól szóló kormányrendelet vonatkozó rendelkezései) szabályozzák. A 17. pont további információt tartalmaz az Ön fogyasztói jogairól hibás teljesítés esetén.

13. Hatáskörünkön kívül eső események

13.1 Nem vállalunk felelősséget a szerződésben foglalt bármely kötelezettségünk teljesítésének elmulasztásáért vagy késedelmes teljesítéséért, amelyet hatáskörünkön kívül eső esemény okoz. A hatáskörünkön kívül eső eseményt az alábbi 13.2. pont határozza meg.

13.2 Hatáskörünkön kívül eső esemény az észszerű ellenőrzésünkön kívül eső összes cselekmény vagy esemény, beleértve, de nem kizárólagosan a sztrájkot, a kizárást vagy harmadik felek egyéb érdekképviselettel összefüggő intézkedését, polgári megmozdulást, felkelést, inváziót, terrortámadást vagy terrortámadással való fenyegetést, háborút (hadüzenettel vagy anélkül) vagy háborúval való fenyegetést vagy annak előkészítését, tűzvészt, robbanást, vihart, árvizet, földrengést, földomlást, járványt vagy egyéb természeti katasztrófát, az állami vagy magán távközlési hálózatok leállását vagy a hajón történő, légi, közúti szállítás, illetve más közösségi vagy magántulajdonú közlekedési eszköz használatának ellehetetlenülését.

13.3 Ha olyan, a hatáskörünkön kívül eső esemény következik be, amely befolyásolja a szerződésben foglalt kötelezettségeink teljesítését:

    1. a lehető leghamarabb felvesszük Önnel a kapcsolatot, hogy értesítsük Önt; valamint
    2. a szerződésből eredő kötelezettségeinket felfüggesztjük, és a kötelezettségeink teljesítésének határidejét meghosszabbítjuk a hatáskörünkön kívül eső esemény időtartamára. Amennyiben a hatáskörünkön kívül eső esemény befolyásolja a termékek kiszállítását az Ön számára, a hatáskörünkön kívül eső esemény elmúltával új kiszállítási időpontot egyeztetünk Önnel.

> Vissza az oldal tetejére

14. A közöttünk folyó kommunikáció

14.1 Amikor a jelen feltételekben az „írásban” kifejezésre hivatkozunk, ez az e-mailt és a WhatsAppon küldött szöveges üzenetet foglalja magában.

14.2. Ha Ön fogyasztó:

    1. a szerződéstől való, a 6. pontban meghatározott, jogszabályokban biztosított jogával összhangban történő elálláshoz a 6.3. pont szerint léphet kapcsolatba velünk. 
    1. Ha bármilyen más okból szeretne kapcsolatba lépni velünk, akkor elküldheti üzenetét  WhatsApp-beszélgetés indításával vagy előre fizetett postai küldeménnyel a Dyson Technology BV, De Ruijterkade 139, 1011 AC, Amsterdam, Hollandia címre. A „Kapcsolat” szakaszban felsorolt elérhetőségeken keresztül szintén kapcsolatba léphet velünk.

14.3 Ha kapcsolatba kell lépnünk Önnel, vagy írásban kell értesítenünk, akkor ezt e-mailben vagy előre fizetett postai küldeményként tesszük a megrendelésében megadott címre.

> Vissza az oldal tetejére

15. Egyéb fontos feltételek

15.1 A szerződésből eredő jogainkat és kötelezettségeinket átruházhatjuk másik szervezetre vagy személyre, feltéve, hogy ez nem csökkenti az Ön számára nyújtott garanciákat.

15.2 Ön a jelen feltételekben meghatározott jogait és kötelezettségeit más személyre csak előzetes írásos engedélyünkkel ruházhatja át.

15.3 Jelen szerződés Ön és köztünk jön létre. Egyetlen más személy sem jogosult a feltételek bármelyikének érvényesítésére.

15.4 A jelen általános feltételek valamennyi bekezdése önállóan is joghatással bír. Ha valamely bíróság vagy illetékes hatóság úgy dönt, hogy a bekezdések valamelyike jogellenes vagy végrehajthatatlan, a fennmaradó bekezdések korlátozás nélkül érvényesek és hatályosak maradnak.

15.5 Amennyiben nem érvényesítjük az Ön jelen feltételek szerinti kötelezettségeinek teljesítését, vagy nem érvényesítjük az Önnel szemben fennálló jogainkat, vagy amennyiben ezzel késlekedünk, az nem jelenti azt, hogy lemondtunk az Önnel szemben fennálló jogainkról, továbbá nem jelenti azt, hogy Önnek nem kell teljesítenie ezen kötelezettségeit. Amennyiben eltekintünk az Ön mulasztásától, azt kizárólag írásban tesszük, és ez nem jelenti azt, hogy automatikusan lemondunk az Ön esetleges jövőbeni mulasztásaival kapcsolatos jogainkról.

15.6 Ha Ön fogyasztó, kérjük, vegye figyelembe, hogy a jelen feltételekre a magyar jog az irányadó. Ez azt jelenti, hogy a honlapunkon keresztül történő termékvásárlásra vonatkozó szerződésre és az abból eredő vagy azzal kapcsolatos bármely jogvitára vagy követelésre a magyar jog az irányadó. A felek egyetértenek abban, hogy a magyarországi bíróságok nem kizárólagos joghatósággal rendelkeznek; ez a rendelkezés nem zárja ki, hogy Ön más joghatóság előtt nyújtson be keresetet, amennyiben az alkalmazandó jogszabályok ezt lehetővé teszik.

15.7 Ön a szerződésből eredő fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésére bármely magyarországi békéltető testület előtt eljárást indíthat. A békéltető testületek listája és elérhetőségeik megtalálhatók az alábbi webhelyen: https://bekeltetes.hu.

15.8 Az Igazságügyi Minisztérium Európai Fogyasztói Központja (székhelye: 1357 Budapest, Pf.: 2, Magyarország; e-mail-cím: odr@im.gov.hu; telefonszám: +3617955233) a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelet) szerinti kapcsolattartó pont.

15.9 Ha Ön nem fogyasztó, a szerződésre és az abból, annak tárgyából vagy létrejöttéből eredő vagy azzal kapcsolatban felmerülő bármely jogvitára vagy követelésre (beleértve a szerződésen kívüli jogvitákat vagy követeléseket is) a magyar jog az irányadó, és azt a magyar jog szerint kell értelmezni.

15.10 Ha Ön nem fogyasztó, mindkét fél visszavonhatatlanul megállapodik abban, hogy a szerződésből, annak tárgyából vagy létrejöttéből eredő vagy azzal összefüggésben felmerülő bármely jogvita vagy követelés (beleértve a szerződésen kívüli jogvitákat vagy követeléseket is) rendezésére Magyarország bíróságai rendelkeznek kizárólagos joghatósággal.

> Vissza az oldal tetejére

16. A jótállással kapcsolatos információk 

16.1 Ki a jótállás kötelezettje?

Dyson Technology B.V., székhelye: De Ruijterkade 139, 1011 AC Amsterdam, Hollandia.

16.2 Mire terjed ki a Dyson jótállása?

A Dyson-jótállás kereskedelmi jótállás, amelyet díjmentesen biztosítunk a termékhez, és amely a dyson.hu oldalon értékesített termékek javítására vagy cseréjére terjed ki, ha azok a jótállási időn belül anyaghiba vagy kivitelezési hiba miatt hibásak.

A Dyson jótállása kiegészíti és nem befolyásolja az Önt mint fogyasztót megillető, jogszabályokban meghatározott jogokat, például azon jogát, hogy a Dyson-készüléket értékesítő személytől (akár a Dyson képviselője, akár nem) bizonyos jogorvoslatot követeljen díjmentesen, amennyiben a készülék nem felel meg a követelményeknek.

Ha valamelyik alkatrész elfogyott (például egy adott színváltozatban), a Dyson azt egy másik működőképes pótalkatrészre cseréli ki.

16.3 Mire nem terjed ki a jótállás?

A Dyson készülékeit úgy tervezték, hogy folyamatosan nagy teljesítményt nyújtsanak az általános háztartási helyzetekben. Ha a Dyson-készüléket rendeltetésszerűen használják, és az alább említett jótállási időn belül anyag-, kivitelezési vagy működési hiba miatt meghibásodik, akkor megjavítjuk vagy kicseréljük.

Vannak azonban olyan körülmények, amikor a Dyson jótállása nem terjed ki a készülék javítására vagy cseréjére. Ezek a következők:

•          Normál elhasználódás, beleértve azokat az alkatrészeket, amelyekről észszerűen feltételezhető, hogy idővel elhasználódnak (pl. biztosíték, szíj, hengerkefe, akkumulátor, szűrőegységek stb.).

•          Balesetből eredő meghibásodás.

•          A nem az adattáblának megfelelő használatból eredő károk.

•          A készülék javasolt karbantartásának elmulasztásából eredő károk.

•        Eltömődések megszüntetése. Ha a készüléke eltömődik, kérjük, olvassa el a Dyson felhasználói kézikönyvét az eltömődés megszüntetésével kapcsolatos részletes információkért. Ha nem biztos abban, hogyan kezelje ezt a problémát, lépjen kapcsolatba velünk.

•          Külső okok, például szállítás, időjárás, áramkimaradás vagy túlfeszültség okozta károk.

•          A Dyson általi észszerű ellenőrzésen túlmutató körülmények okozta meghibásodások.

•          Az alábbiakból eredő meghibásodások:

o          a készülék gondatlan használata vagy karbantartása, helytelen használata, elhanyagolása vagy gondatlan üzemeltetése vagy kezelése;

o          a készülék olyan használata, amely nincs összhangban a Dyson felhasználói kézikönyvével;

o          a készüléknek a szokásos háztartási célú használatán kívül másra történő használata, mint amire a készüléket a beszerzés szerinti országban tervezték;

o          nem a Dyson utasításainak megfelelően összeszerelt vagy beszerelt alkatrészek használata;

o          nem eredeti Dyson alkatrészek és tartozékok használata; 

o          hibás összeszerelés vagy telepítés (kivéve, ha azt a Dyson vagy annak meghatalmazott képviselői végezték);

o          a Dysontól vagy annak meghatalmazott képviselőitől eltérő felek által végzett javítások vagy módosítások.

Ha kétségei vannak azzal kapcsolatban, mire terjed ki a Dyson jótállása, kérjük, forduljon hozzánk.  

16.4 Hogyan szerezhetek érvényt a Dyson-jótállás iránti igényemnek?

Ha a termék még nincs regisztrálva nálunk, kérjük, tegye ezt meg a következő webhelyen található utasításokat követve:www.dyson.hu

A termékre vonatkozó Dyson-jótállás igénybevételéhez lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal a Kapcsolat szakaszban felsorolt elérhetőségek valamelyikén keresztül.

Ahhoz, hogy a javítást vagy cserét a Dyson-jótállás keretében elvégezhessük, a munka elvégzése előtt igazolnia kell a kiszállítást/vásárlást. Felhívjuk figyelmét, hogy ezen igazolás hiányában minden elvégzett munkáért díjat számítunk fel. Kérjük, őrizze meg a vásárláskor kapott nyugtát vagy a szállítólevelet.

16.5 Mikor lép hatályba a Dyson-jótállás, és mennyi időre szól?

A Dyson-jótállás a vásárlás napján (vagy a kiszállítás napján, ha ez később történik) lép életbe, és az alábbiakban részletezett időtartamra terjed ki:

2 év jótállás:

•          Vezeték nélküli porszívók

•          Ventilátorok és fűtőventilátorok

•          Légtisztítók és párásítók

•          Hajszárítók

•          Hajápoló készülékek

•          Hajegyenesítők

1 év jótállás:

•          Kiegészítők

16.6 Hol érvényes a Dyson-jótállás?

Ha a Dyson készüléket az EU-n vagy az Egyesült Királyságon kívül értékesítik, a Dyson-jótállás csak akkor érvényes, ha a készüléket abban az országban használják, ahol az értékesítésre került.

Ha egy Dyson készüléket az EU-n vagy az Egyesült Királyságon belül értékesítenek, a Dyson-jótállás csak akkor érvényes, ha (i) a készüléket abban az országban használják, ahol az értékesítésre került, vagy (ii) ha a készüléket Ausztriában, Belgiumban, Dániában, Finnországban, Franciaországban, Németországban, Írországban, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában, Lengyelországban, Spanyolországban, Svédországban, Svájcban vagy az Egyesült Királyságban használják, és a készülékkel azonos modellt az adott országban azonos feszültségértékkel értékesítenek.

Ha a készüléket külföldre viszi, a jótállás érvényét vesztheti. Mindamellett mindent megteszünk, hogy segítsünk Önnek az új lakóhelye szerinti országban.

16.7 A Dyson-jótállás átruházhatósága

A Dyson-jótállás a Dyson készülékkel együtt átruházható, feltéve, hogy a Dyson készülék értékesítésére jogosult kiskereskedőtől származó eredeti vásárlási bizonylatot, valamint a Dyson készülék tulajdonjogának megváltozásáról szóló igazolást benyújtják, amely igazolja, hogy a Dyson készülék a tulajdonjog átruházásakor jó működési állapotban volt.

 > Vissza az oldal tetejére

17. Kellékszavatossági, termékszavatossági és jótállási nyilatkozat

17.1 Kellékszavatosság

Milyen esetekben élhet a kellékszavatossághoz való jogával?

A Dyson Technology BV („vállalat”) nem megfelelősége esetén a Polgári Törvénykönyvben foglaltak szerint kellékszavatossági igényt érvényesíthet a vállalattal szemben.

Milyen jogok illetik meg a kellékszavatossági igény alapján?

Saját belátása szerint a következő kellékszavatossági igényeket érvényesítheti:

Kérhet javítást vagy cserét, kivéve, ha az Ön által választott igény nem teljesíthető, vagy ha az más igényekhez képest aránytalan többletköltséggel járna a vállalat számára. Ha nem kérte vagy nem kérhette a javítást vagy cserét, kérheti az ár arányos csökkentését, kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja a hibát a vállalat költségére, vagy végső esetben elállhat a termékvásárlási szerződéstől. A fogyasztó és a vállalat közötti, ingó áruk értékesítésére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására vonatkozó szerződés esetén a kellékszavatosságból eredő jogainak gyakorlása keretében Ön nem javíthatja ki a hibát saját maga, illetve nem javíttathatja ki mással a vállalat költségére. Az Ön által választott kellékszavatossági igényt átválthatja egy másikra, de a váltás költségei Önt terhelik, kivéve, ha a váltás indokolt volt, vagy annak okát a vállalat szolgáltatta.

Milyen határidőn belül kell érvényesíteni a kellékszavatossági igényt?

A hiba felfedezését követően haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezését követő két hónapon belül értesítenie kell a vállalatot a hibáról. Tudnia kell ugyanakkor, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési időn túl nem gyakorolhatja a kellékszavatossági igényre vonatkozó jogát. Használt áruk esetében ez az időszak egy év.

Kivel szemben érvényesítheti igényét?

Kellékszavatossági igényét a vállalattal szemben érvényesítheti.

Milyen egyéb feltételek vonatkoznak a kellékszavatosságból eredő jogainak érvényesítésére?

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba bejelentésén kívül nincs más feltétele, feltéve, hogy bizonyítja, hogy a terméket vagy szolgáltatást a vállalat nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év elteltével azonban bizonyítania kell, hogy az Ön által felfedezett hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.

17.2 Termékszavatosság

Milyen esetekben élhet a termékszavatossághoz való jogával?

Az ingóság (termék) hibája esetén Ön saját belátása szerint élhet az 1. pont szerinti jogával, vagy érvényesítheti a termékszavatossági igényét.

Milyen jogok illetik meg a termékszavatossági igény alapján?

Termékszavatossági igényként csak a hibás termék javítását vagy cseréjét kérheti.

Milyen esetekben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalkor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő jellemzőkkel.

Milyen határidőn belül kell érvényesíteni a termékszavatossági igényt?

A termékszavatossági igény érvényesítésére a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két év áll rendelkezésre. E határidő leteltével elveszíti ezt a jogát.

Kivel szemben és milyen egyéb feltételek mellett érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingóság gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igény érvényesítése esetén bizonyítania kell a termék hibáját.

Milyen esetekben mentesül a gyártó (forgalmazó) a termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

•          a terméket nem kereskedelmi tevékenysége során gyártotta vagy hozta forgalomba; vagy

•          a hiba a forgalomba hozatal időpontjában a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

•          a termék hibája jogszabályi vagy kötelező hatósági követelmény alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) elegendő egy mentességi okot bizonyítania.

Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hibára vonatkozóan nem érvényesíthet egyidejűleg kellékszavatossági igényt és termékszavatossági igényt. Sikeres termékszavatossági igény esetén azonban a kicserélt termékre vagy javított alkatrészre vonatkozó kellékszavatossági igényét érvényesítheti a gyártóval szemben.

17.3 Kötelező jótállás

Milyen esetekben élhet a kötelező jótálláshoz való jogával?

Nem megfelelőség esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. kormányrendelet (IX. 22.) alapján a vállalatnak kötelező jótállási kötelezettsége áll fenn Önnel szemben, amennyiben a termék eladási ára meghaladja a 10 000 Ft-ot.

A jótállás alapján milyen jogok illetik meg Önt, és milyen határidők mellett?

A vállalatnak ugyanazok a kötelezettségei, mint az 1. pontban, az alábbi kivételekkel:

•          Amennyiben Ön másként nem kéri, a vállalat nyolc napon belül köteles kicserélni a terméket, amennyiben:

o          a vállalat az első javítási kísérlet során megállapítja, hogy a termék nem javítható;

o          a termék három javítást követően meghibásodik, és Ön nem kéri a vállalattól az ár csökkentését; vagy

o          a vállalat nem javítja meg a terméket az Ön kérésének közlésétől számított 30 napon belül.

•          A vállalat abban az esetben is köteles kicserélni a terméket, ha Ön három napon belül hiba miatt ezt kéri a vállalattól, és a hiba ellehetetleníti a termék rendeltetésszerű használatát.

A jótállási időszak attól a naptól kezdődik, amikor (i) a terméket kiszállították Önnek, vagy (ii) a vállalat vagy az általa megbízott személy üzembe helyezte azt (azzal a kivétellel, hogy az időszak az (i) pontban meghatározott napon kezdődik, ha Ön a terméket több mint 6 hónappal a kiszállítást követően helyezte üzembe), és az alábbi ideig tart:

•          10 000 Ft és 100 000 Ft közötti árak esetén egy év;

•          100 000 Ft és 250 000 Ft közötti árak esetén két év; valamint

•          250 000 Ft-ot meghaladó árak esetén három év.

Milyen esetekben mentesül a vállalat a jótállási kötelezettség alól?

A vállalat kizárólag akkor mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett.

Felhívjuk figyelmét, hogy nem érvényesíthet egyidejűleg kellékszavatossági igényt és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt ugyanazon hiba miatt, ugyanakkor a jótállásból eredő jogok az 1. és 2. pontban meghatározott jogoktól függetlenül megilletik Önt.

A velünk való kommunikáció egyszerű

Hívjon bennünket
N/A
Írjon nekünk emailt
WhatsApp